• • •
• • •
Vera J. Frantzh | 06.07.2017
Panos Dodis | 05.07.2017
Georgia Drakaki | 05.07.2017
Nicolas Androulakis | 05.07.2017
Marcello Mastroianni - Anita Ekberg
Μία Φελλινική Γυναίκα
Οι γυναίκες στο έργο του Fellini είναι μια κατάσταση αρχετυπική. Όλες συμβολίζουν κάτι. Κάτι που είτε ο ίδιος ήδη είχε ζήσει ή που είχε φανταστεί. Στην περίπτωση του Fellini το ένα με το άλλο δεν είναι πάντα καθαρά. Η φαντασία και η πραγματικότητα, η αλήθεια και το ψέμμα, είναι δυσδιάκριτα. 
Πολλοί τον έχουν κατηγορήσει συχνά για μισογύνη, γιατί παρουσιάζει τις γυναίκες σαν όργανα των ανδρών. Τη μεγαλύτερη τέτοια λογοκρισία υπέστη η (προσωπική αγαπημένη μου) σκηνή του Χαρεμιού, στο 8 1/2. Φυσικά, αυτό συμβαίνει όταν κανείς επιλέγει να παρακολουθήσει τις ταινίες του Fellini χωρίς χιούμορ. Και όταν αφήνει πίσω του την αθωότητα που είχε σαν παιδί. Ο Fellini είναι ένα μικρό αγόρι μπροστά στις γυναίκες. Σε όλες τις γυναίκες των ταινιών του. Είναι ένα μικρό αγόρι που έχει ξεχάσει αυτά που έμαθε ως άντρας. Ίσως δεν τα έμαθε ποτέ. Δεν έμαθε ποτέ πώς να φιλά, πώς να κάνει έρωτα σε μια γυναίκα. Έτσι γίνεται ο Fellini μπροστά στις γυναίκες του: Άπειρος, ένα μικρό παιχνίδι στα χέρια τους, τροφή για να την κατασπαράξει η ομορφιά, η ματαιοδοξία και το πάθος τους, μπάλα για να κλωτσήσουν τα επιδέξια πόδια τους. 
Η Anita Ekberg στην Dolce Vita είναι μία τέτοια γυναίκα. Μια σεξοβόμβα από την "παγερή" Σουηδία, έρχεται στη Ρώμη για να γκρεμίσει ακριβώς αυτό το στερεότυπο. Της ψυχρότητας του Βορά. Η Anita Ekberg ως Σύλβια, είναι μία σταρ που όμως αποδομείται. Πετάει από πάνω της το όποιο σταριλίκι, οτιδήποτε έχουμε στο μυαλό μας για την "μοιραία γυναίκα." Είναι ένα κορίτσι που βρίσκει ένα γατάκι μια νύχτα της Ρώμης και πρέπει οπωσδήποτε να το σώσει. Έτσι, κινητοποιεί τον "ιππότη" μέσα στον κυνικό Marcello. Είναι η ίδια η ελευθερία, που επιλέγει έτσι άξαφνα να μπει μέσα στο συντριβάνι, επειδή το βρήκε όμορφο. Επειδή ήθελε να γευτεί αυτή την ομορφιά, να γίνει ένα μαζί της. Την ακουλοθεί υπνωτισμένος ο Marcello, παραδεχόμενος πως, "ναι, τα έχω κάνει όλα λάθος". 
Ποια είσαι Σύλβια, ποια είσαι; την ρωτά
Και αυτή, προς απάντηση, του ρίχνει μία χούφτα νερό στο κεφάλι από το συντριβάνι της Τρέβι. Τον βαφτίζει, του δίνει φώτιση, μια νέα οπτική, μια νέα ζωή.
Η Anita Ekberg πέθανε σήμερα. Και είναι από τις γυναίκες που πάντα θα θυμόμαστε σε αυτή την ηλικία, σε αυτή την ταινία. Είναι από τις γυναίκες που στο μυαλό μας, όπως και οι γυναίκες στο μυαλό του Fellini, δεν γέρασαν ποτέ, δεν υπήρξαν ποτέ, ή ίσως υπήρξαν μόνο στο φαντασιακό μας.