• • •
• • •
Vera J. Frantzh | 06.07.2017
Panos Dodis | 05.07.2017
Georgia Drakaki | 05.07.2017
Nicolas Androulakis | 05.07.2017
Τα βαρίδια 3/3
Πάνος Θεοδωρίδης | 21.03.2016 | 04:32
Πολύ συχνά ακούγεται το «μη μας κουνιέσαι εσύ, που ήκαμες αυτό και το παράλλο» η το «τι να μας πεις, που όταν κυβερνούσες , όλα ήταν μαντάρα»
 
Δεν σχολιάζω καν τις παρατηρήσεις του «άλλα έλεγες κι άλλα έκανες» που αφορά δηλώσεις, στρατηγικές και μεθοδεύσεις του παρόντος.
 
Δεν μπορείτε να φανταστείτε τι βαρίδι, τρίτο και φαρμακερό είναι αυτό το συνήθειο. Το να λες και να ξελές , όταν υπογράφεις μια δεσμευτική συνθήκη, καταλαβαίνω πως είναι μεμπτό και απορριπτέο. Γι΄αυτό και ο Αρπ Αρσλάν, ηγέτης των Σελτζούκων, βαδίζοντας κατά του Ρωμανού Διογένη, αντί για φλάμπουρο, ανάρτησε μια καταπατημένη συνθήκη.
 
Αλλά η διαδικασία ώσπου να υπάρξει συμφωνία και συνθήκη, περιέχει μπόλικη διαπραγμάτευση και παζάρια. Ακόμη και μια θητεία ορισμένου χρόνου, συνήθως αποτιμάται μετά την λήξη της. Ενδιαμέσως, μπορεί να ακουστούν ανακρίβειες και μπόλικα φούμαρα. Παλιά τα έλεγαν πανουργίες ή στρατηγήματα, και σε περίπτωση ευτυχούς έκβασης, κανένας πανούργος δεν κατηγορήθηκε γι αυτό. Απεναντίας τον επαινούν.
 
Το βαρίδι έγκειται στο ότι η τήρηση ευθυπορείας έχει από καιρό επεκταθεί στον βίο και στην πολιτεία των εμπλεκομένων. Κι αυτό περιορίζει τις δυνατότητες των διαπραγματευτών η του πολιτικού χειρισμού. Ενδεχομένως να είναι γελαστικό, το να κατηγορήσεις κάποιον για τα προσωπικά του χούγια, αλλά άν ορίσεις το «πνευμα και την ηθική» ως προϋπόθεση πετυχημένης διακυβέρνησης, το έβαψες το τούβλο, την χρωμάτισες την ροδακινιά, το λάδωσες το πουκάμισο.
 
Έχουν γίνει τόσο πολλοί οι νόμοι και οι προφήτες τους, αλλά και οι οδηγίες για μιαν  αλέκιαστη και πάμφωτη ζωή, ώστε όλοι μας, μα όλοι μας, βγαίνοντας απο το σπίτι μας για να πάμε στο περίπτερο, είναι σίγουρο ότι παραβαίνουμε μερικούς νόμους και διατάξεις. Αν σε αυτά, προσθέσουμε και τα «ηθικά» ολισθήματα, μας πρέπουν πίσσα και πούπουλα ,έως πολυετή ειρκτή, στις πολλές των περιπτώσεων.
 
Θα μου πείτε πως χωριό που φαίνεται, κολαούζο δεν θέλει. Από την άλλη, πίσω έχει η αχλάδα την ουρά. Εννοώ πως σε κάθε σοφή παροιμία, υπάρχει και μια άλλη, επίσης σοφή, που πρεσβεύει τα αντίθετα.
 
Στην κατάστασή μας, πάντα διατηρούμε την ελπίδα πως εντέλει, οι ραδιούργοι, οι κωλοτούμπες και οι μηχανορράφοι κάτι ευαγές θα καταφέρουν. Ας μη τους αποθαρρύνουμε .
 
Για να μαζέψει το δίχτυ ψάρια, χρειάζεται το βαρίδι ,αλλά και  ο φελλός.