• • •
• • •
Vera J. Frantzh | 06.07.2017
Panos Dodis | 05.07.2017
Georgia Drakaki | 05.07.2017
Nicolas Androulakis | 05.07.2017
Ο Πάνος Θεοδωρίδης (1948-2016) γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη, σπούδασε αρχιτεκτονική και αναστηλώσεις, έκανε ραδιόφωνο και τηλεόραση, έγραψε ποίηση, πεζογραφία και θέατρο, είναι πολυτεχνίτης και ερημοσπίτης, δουλεύει στο Σπουδαστήριο Νέου Ελληνισμού και στο διαδίκτυο αναφέρεται κυρίως ως Πετεφρής.
posts
Πρώτο κεφάλαιο: Υεμενίτικης καύχησης δέρμα
• • •
Ηταν μία δραματικη εβδομάδα που θα συμβεί σε τρία χρόνια, αλλα μπορεί και να συνέβη.
• • •
Μια λοξή γραμμή απο την Οδησσό προς τα βόρεια και ανατολικά, είναι ένα σύνορο χιλιών και βάλε ετών,που όλες οι προσπάθειες να αποξεχαστεί , απέτυχαν Τώρα, ξανάρχεται στη μόδα. Τα μοντέρνα τα ξέρει ο Δημήτρης Τριανταφυλλιδης και να τον ρωτάτε.Τα παλιά, εδώ.
• • •
Απλώς δεν χάρηκα τους ήχους, δεν έλυωσα απο τη μουσική. Την πρόδωσα ιδιοτελώς, χάριν της γραφής.
• • •
Έπραξα τα δέοντα: αποτύπωσα ίχνος της συνάντησης σε έναν στίχο και ξέχασα το συμβάν.
• • •
Οταν οι αδελφοί Μαρξ μας καθοδηγούν!
• • •
Δεν αναφέρομαι σε κλεψίτυπα, σε πλασματικές εκδόσεις, ΟΣΔΕΛ ,υπερτιμολογήσεις βιβλίων τεράτων που καταληγουν στους πλασιέ σε μιά εβδομάδα.
• • •
Οι ιπτάμενοι νέοι χορευτές είχαν ένα τεράστιο πλεονέκτημα: οι κακοί ήταν της αρεσκείας μας.
• • •
Η αριστερή ρητορική είναι δημοφιλέστερη της καρμιριάς των συντηρητικών, αλλά η ψήφος που ακολουθεί, παραμένει πεισματικα υπέρ δεξιών συμφερόντων.
• • •
Κανένα κορίτσι που δεχόταν άνετα την ερώτηση "θέλεις να γίνεις το κορίτσι μου;" δεν επιβίωνε έως το τέλος του σλόου απαντώντας "θέλω να είσαι το αγόρι μου".
• • •
Οι Μακεδονομάχοι ήταν τέσσερις ή πέντε, αλλα θυμάμαι τους βασικούς δύο. Το Θόδωρο Παπαντίνα και τον Νίκο Δόικο. Αμφότεροι Καστοριανοί, αμφότεροι με εμπειρίες πέραν του Ατλαντικού. Ο Θόδωρος μπορουσε να πει καθαρά στα ελληνικά, μόνον τη λεξη «καρντάσι». Ο Δόικος μιλουσε θαυμάσια, αλλα την ταυτότητά του δεν την κρατουσε κρυφή :  Ηalf American, half  Κastorian.Αλλά ήταν μουσικοί. 
• • •
• • •
Παντού παιδιά να περιμένουν. Τη διανομή, το γάλα, την ανάγνωση. Σήμερα, όσα ζουνε, είναι στα 75 τους. Πολύ αργά γιά ν΄αλλαξουν ή να προδώσουν κι άλλο.
• • •
Η πόλη των Αθηνών αδειάζει κατά περιοχές, γιά να γίνουν χαρακωματα ανάμεσα σε πυκνοκατοικημένες συνοικίες
• • •
Με την κήρυξη του «Μαγεμένου Αυλού» ως φέουδου του Μάνου Χατζιδάκι, κι ενώ ο Κώστας Καφάσης («γέλα κυρία μου») μάζευε απίστευτη χαρτούρα ,τα poetry sleeves  του Χρηστάκη επί χούντας («έμαθα πως είσαι μάγκας») είχαν ετοιμάσει μια βασιλική οδό για μια σειρά δημιουργών που τους χαρακτήριζε ένας εσωτερικός τραυλισμός, μια σμηνοσειρά επιτυχιών που ισορροπούσαν ανάμεσα στην απέραντη σαχλαμάρα και στην απρόσμενη και άδολη χαρά των ακροατών και θεατών τους. .
• • •
Ο Κόχραν κατέρρευσε τραγουδώντας το  Τhree stars στο στουντιο. Η εποχή εκείνη τιμούσε διαφορετικα τους θανάτους, τουλάχιστον πέραν του Ατλαντικού, διότι δεν ήταν το πένθος για τον Καμύ και τον Ζεράρ Φιλίπ. Ηταν οι ροκαμπίληδες, ο Κέννεντι και η Μονρόε.Ηταν  ο Τζέημς Ντήν.  Ένα άλλο είδος. 
• • •
Γιατί δεν απολύθηκαν οι κατοχικοί δημόσιοι υπάλληλοι το 1944;
• • •
Ρέγκαι και λακέρδαι και σαρδέλαι
Κολιοί, τσιροσαλάται και σκουμπριά- ογιά
Ρέγκαι ρέγκαι ρέγκαι ρέγκαι
Να΄χουμε απ όλα τ΄αρμυρά
• • •
Μετά τον πόλεμο και πάνω στον εμφύλιο, γέμισε η χώρα απο λάτιν και χιλιμπίλι ακούσματα.(είμαστε καουμπόηδες απο το Μεξικό, κανένα δε φοβόμαστε, μόνον τον αρχηγό) Δεν ήταν σώνει και καλα «μοντέρνα»,δηλαδή δεν ήταν πάντοτε επιτυχίες της τελευταίας ώρας. Αλλα κυριάρχησαν στην ελαφρά μουσική, ενώ πάνω στο νεκρό ρεμπέτικο,ξεκίνησε το λαϊκό τραγούδι την «καριέρα» του. Το λαϊκό δεν έληξε, κανονικά: απλώς ανατινάχτηκε στον πελατειακό του πληθωρισμό , αφήνοντας πληθος νοσταλγών της νεότητός τους, όχι της δικής του νεότητας. Πρέπει να παραδεχτουμε πως ώσπου να ξεψυχήσει, βασανίστηκε και μας βασάνισε πολύ.
• • •
Καθώς το ροκ εκτός χώρου υμνούσε το «πλάτσα πλούτσα έκανα το μπάνιο λούτσα » και «παπούτσια από μπλε σουετίνα» ήταν αδύνατο να μεταφερθεί η αίσθηση στα ελληνικά που διέθεταν επαρκή γελοιότητα πλην άλλου τύπου. Γι αυτό και άρχισε να ανταλλάσσεται μεταξύ μαθητών η στιχουργία της γαλλικής και αγγλικής ποπ (αλλά ποτέ του αμερικάνικου ροκ) σε μπιλιετάκια που είχαν την μεταγραφή των αγγλικών ή γαλλικών στίχων με ελληνικούς χαρακτήρες, όπως παλαιότερα οι σταμπολήδες καραμανλήδες έγραφαν με ελληνικούς χαρακτήρες το φαρασιώτικο ή απλώς τούρκικο ιδίωμα. 
• • •
Η πτυχή ενός τελειωμένου καθάρματος που ωστόσο γελούσε ανέμελο στην παλιά φωτογραφία.
• • •
Μπορώ μάλιστα να παραδεχτώ σήμερα, πως οι κοπέλες ήταν πολύ περισσότερο προχωρημένες και δεκτικές στο να μιμηθούν τις τολμηρές και ενίοτε μοιραίες ηρωίδες του σινεμά, παρά τα συμβατικά «όχι» ή «όχι εκεί» που εξακόντιζαν στα πρώτα ραντεβού. 
• • •
...και σας έχουν φυτέψει σπιουνιές και ρουφιανιές...
• • •
Η Ελλάδα δεν μπορουσε να εμφανίσει τον Ξαβιέ κουγκατ ως εμπνευστή ηχοποιητικών στίχων, μπόνγκο και κόνγκας και μαράκες τρελές.  Ψηλά στα κορφοβουνια που δεν στέγνωσαν από το αίμα της κατοχής και του εμφυλιου, υπηρχε ο ορμητικός συρτός: Σμπαμ και σμπουμ και μπουμ και μπαμ  βαρούνε τα νταούλια , τριαλαλαλα-τριάλαλό  βαρούνε τα κλαρίνα .
• • •
Θυμόμουνα τις εκπομπές, παραπάνω κι από τις μάρκες των αυτοκινήτων.Ειδικά της Θεσσαλονίκης, είχε και επιθεωρήσεις από τον μετέπειτα «Θησέα» παρουσιάζοντας τον θίασο του Ραφαέλο Ντενόγια. Πριν τα δέκα μου θυμάμαι κυρίως μουσική.Το βράδι,έβαζα την ένταση προς το μηδέν και περιέτρεχα με τον δείκτη τον κόσμο. Ο πίνακας ήταν ολοτελα άσχετος, οι σταθμοί ήταν λιγοι και δεν καταλάβαινα από πού.
• • •
Άλαλα τα χείλη των ασεβών, των μη προσκυνούντων οι κερατάδες την εικόναν σου την σεπτήν...
• • •
πρώτο μέτρο εκ μέρους του Σύριζα θα έπρεπε να είναι να αυξήσουν την αοριστία και την απροσδιοριστία των αντιδηλώσεών τους
• • •
Τέτοια πυρετικά συμπλεγματα δεν έχουν πέραση στην πρόσκαιρη και ήδη νοσούσα φυλή των βαλεντίνων.
• • •
O τόποςείναι γεμάτος δεξιούς που ποτέ δεν ψήφισαν δεξιά...
• • •
• • •