• • •
• • •
Theodoros Panagos | 26.06.2017
Kostas Pantioras | 26.06.2017
Vera J. Frantzh | 26.06.2017
Olga Yannou | 26.06.2017
Καθολικό μονής Λειμώνος Λέσβου. Φωτογραφία Δημήτρη Ταλιάνη
Επιτέλους, ποιος είναι η νύφη;
Πάνος Θεοδωρίδης | 14.04.2017 | 22:07
0
Από που ν΄αρχίσω και πως να τελειώσω ! Από την πολυσέλιδη επιστολή του αγίου Πειραιώς, προς τον Πρόεδρο της Τουρκίας, να αλλαξοπιστήσει για να βρει την Σωτηρία; Από τους τάχα μου αθέους που τρώνε ανήμερα Μεγάλης Παρασκευής κοψίδια, προβάλοντας ζητήματα που είναι λυμένα ή άλυτα εδώ κι αιώνες; Ή να θυμίσω μερικά πραγματάκια στην Έριδα περί το Άγιο Φως του Παναγίου Τάφου;
 
Πρόκειται στην ουσία για διαφορές στις Συνταγές Αρχαίων Ελληνοσύρων Μάγων. Τα ίδια συστατικά φαγητών, διαφωνίες στην μαγειρία τους.
 
Αν προσθέσουμε και τους ορθοφρονούντες ( ο όρος είναι άσχετος με τους ορθοτομούντες) και τους ζώντες στην πέτσα του γιαουρτιού, που θεωρούν ότι αντιπροσωπεύουν και την μαγιά, και το γάλα, ου μην και τον κεσέ του, τότε έχουμε και έριδα περί τα μπαχάρια , τα αρτύματα και τα ποτά που κατά τη γνώμη τους «πρέπει» να συνοδεύουν τη μαγειρία.
 
Οφειλω προηγουμένως μια Παράβαση, όπως στις αριστοφανικές κωμωδίες: περισσότεροι άνθρωποι εν τη διαχρονία, έχουν κακοποιηθεί, βασανιστεί, εκτελεστεί ,καταδικαστεί, γαμηθεί, βιαστεί, διαμελιστεί, παλουκωθεί, διαμηριστεί, αποκλειστεί και αυτοκτονήσει εξ αιτίας της πίστης και των ιδεών τους, παρά για τις πράξεις τους, εκούσιες ή ακούσιες, που βίωσαν η εκτέλεσαν.
 
1
Η συναντίληψη, η καταλλαγή, η ανταλλαγή απόψεων, ο διαλογος, είναι σπάνια μαργαριτάρια, σε έναν πλανήτη γεμάτον σπασμένα αιχμηρά γυαλιά.Διότι ο στόχος ενός τέτοιου μαργαρίτη, είναι να ανακοινώσεις ,να εκθέσεις τον Λόγο του «Εγώ αυτός», στον Λόγο του άλλου, ώστε να το λάβει υπόψη όταν θα  γίνει «Ούτος Εκείνος».
 
Αυτή η επαφή, από γενέσεως του Είδους, είναι εξαιρετικά δύσκολη, ή όταν συμβεί, είναι παροδική. Και δύσκολα καταπίνεται.
 
Τρισεκατομμύρια σποράκια φακής έχουν διαχωριστεί από τις πετρούλες και το ψιλο γαρμπιλάκι πριν υπάρξει τρόπος μηχανικού διαχωρισμού τους.
 
 Και αυτές οι πετρούλες είναι ο πράγματι  μαργαρίτης , το σπάνιο αλλα ακατάλληλο προς χρήση και βρώση φαγητό, παρεκτός τον βρεις σε ποσότητες σε χολοκυστεκτομή, οπότε τα βάζεις σε βαζάκι και παινεύεσαι.
 
Στην ουσία, τα λόγια μας δεν είναι Λόγος. Περιέχουν ελάχιστη ποσότητά του, που φλερτάρει με το μεδέν.
 
Τα υπόλοιπα είναι μίγματα (αμαλγάματα στην περίπτωση του επιστημονικού διαλόγου, τουρλουμπούκια άδηλης προέλευσης στα άλλα) που ανταλλάσσουμε συνεχώς, προσθέτοντας κι άλλα στο χάρτσι: πληροφορίες, πεποιθήσεις επιχειρήματα, φαινόμενα, φαντασιώσεις, μεταφυσικές ακτινοβολίες, ύφος, τέχνη και τεχνική, επίκληση λογικής ή «ζήτω η τρέλα», όλοι οι –ισμοί το ντουνιά, ως θέσφατα ή κατάπτυστα ξεφτιλίκια, απειλές, υποδείξεις, και κυρίως το εγώ μας, πανίσχυρο, εμπαθές που πολεμά να υποδείξει «ποιός είναι η νύφη».
 
2
Μέλος ιερατείου που απευθύνεται σε καίσαρα, το πράττει εάν και εφ όσον υπάρχει καισαροπαπισμός. Λίγες περιπτώσεις υπάρχουν στην Ιστορία, παρεκτος και είσαι η Κεφαλή της Θρησκείας και απευθύνεσαι σε Κεφαλή του Κράτους.
 
Η επιστολή του αγίου Πειραιώς, έχει χαρακτήρα ομολογιακό, που θα είχε νόημα εάν η έδρα του ήταν η Νίκαια ή οι Ερυθρές. Ωστε να διεκδικήσει τον άθλο του ομολογητή, όπως οι περισσότεροι νεομάρτυρες.
 
Και βέβαια, μήτε κατα διάνοιαν να βρει το θάρρος του  Γρηγορίου Παλαμά που συζητούσε θεολογικά αιχμάλωτος του εμίρη στην Προύσα με τον γιό του εμίρη, μια ομάδα ζηλωτών και το πλήθος των πρώτων οθωμανών.
 
Δεν βάζουμε το κερί υπό τον μόδιον. Εύκολο να υποδεικνύεις πράξεις που, εάν ο Εξαποδώ, παίζοντας, πραγματοποιούσε την επιθυμία σου, θα είχες μπαστακωμένον απέναντί σου έναν Ταγίπ υπό πνευματική κρίση με πολιτικές ωστόσο φιλοδοξίες.
 
Ποιός θα ήθελε τον Ταγίπ και τα σουσούμια του στην Ηγεσία της Χώρας μας; Καμμένο εις την τεσσαρακοστήν τετάρτην δηλαδή, με ρητορική του προέδρου της Ελληνικής Χριστιανοδημοκρατίας(και όμως, υπάρχει!)
 
Ασε που όποιος επιτίθεται, ως ιεράρχης, σε ξένον ηγέτη, παθαίνει τις συμφορές του Λιουπράνδου, επισκόπου Κρεμόνας που δεν του άρεσε το γεμάτο μπαχαρια και σκορδοκρέμμυδα κατσικάκι που ευμενώς του πρόσφερε ο ρήγας μας Νικηφόρος Φωκάς και είδε κι έπαθε να ξεμπλέξει.
 
3
Ακόμη πιο τραγικά να λειτουργείς ως τζιχαντιστής ως οπαδός της Δοξασίας των Αθέων. Κρατική αθεΐα υπήρξε, σε διάφορα κράτη, είτε υπό το πρόσχημα της ανοχής όλων των θρησκευμάτων, είτε ως τιμωρός των όποιων πιστών.
 
Θυμάμαι πρώτες ώρες στον Άθωνα, όταν, την ώρα που η παραγωγική συζήτηση τελείωνε και μου είπαν διακριτικά ότι υπάρχει όρθρος την τάδε ώρα, απάντησα ως σκατόφατσα, «μη με ξυπνάτε, είμαι άθεος». Ο συνομιλητής μου δεν απόρησε.
 
 Μου απάντησε ήρεμα «κι εμείς τι είμαστε γέροντα;» (ήμουν 26). «Γι αυτό είμαστε εδώ, από αγωνία να τον βρούμε , να Ησυχάσουμε επιτέλους»,μου εξήγησε προσφέροντας μου πρωινή ευλογία μισής οκάς Αλυπιακού που έβαφε τα χείλη, ψώμον και την νοστιμότερη φακή από Δεμιρ χισάρ έως Γυμνοπελαγησίων. Πρωινό.
 
«Είδες βλάχο; Σε είδε πρώτος» που λέει και ένας προσφιλής απόγονος του ιατρού Ψαλλίδα.
 
Η ένα δικό μου. «Αν δεις ίππον χλωρόν και σε πιάνει πόθος να τον ιππεύσεις,κρεμμυδοφάγος ένι»
 
4
Τελεύω με το εκ του Τάφου φώς. Ακόμη και οι αναστηλωτές του, δεν αποφεύγουν να διαπιστώσουν οτι το κουβουκλιο έχει τα μαύρα του τα χάλια και ανάγκη πάσα να βρεθεί μια εξάρα μπιλιόνια να το φτιάξωμεν» σαν αρχαίος εργολάβος που παζάρευε ένας αφεντικός μου διαμέρισμα στην περιοχή Πατέ και πρόσεξα πως είχε ρίξει θεμέλια για μια δίδυμη πολυκατοικία μπροστά, στα έξι μέτρα, και όταν το επεσήμανα, ο τύπος μας καθησύχασε: «α, δεν θα γίνει, δεν έχω άλλα λεφτά».
 
Φυσικά έστεκε ολόφρεσκη σε οκτώ μήνες.
 
Θέλω να ειπώ πως η απάτη, η παρανάγνωση, η πεποίθηση και κυρίως η Αφήγηση, είναι παντοδύναμο ζήτημα και όλοι, μα όλοι, ξέρουν, μετά από δύο αιώνες τι είπε ο Κοραής και γιατί ως άγιος Ιωαννίνων,ο μετέπειτα Αμερικής και Οικουμενικός Πατριάρχης Αθηναγόρας αρθρογράφησε εναντίον του προσκυνήματος του αγίου Σπυρίδωνος.
 
Η Αφήγηση αν πείθει, δεν μετράνε οι αλήθειες και τα ψέμματα. Τέρμα και τελεία.
 
Για να αρθεί η δοξασία του Κρυφού Σχολειού,απαιτείται πιό στέρεη Αφήγηση από το δίπολο του ποιήματος του Πολέμη και του πίνακα του Γύζη ,κι ας παρήχθησαν μετά το Τανζιμάτ. Και το παρεκκλήσιο δεν λέγεται «της αφής του Αγίου Φωτός».
 
Όποιος θέλει να γυρίσει ο ήλιος, θέλει δουλειά πολλή, κυρίως ελκυστικές ,συναρπαστικές αφηγήσεις που μαγευουν τους μαγεμένους και συναρπάζουν τους άνω θρώσκοντες.
 
Κανένας δεν ασχολείται με αυτό, κι αν ασχολείται θα λέγεται Τσίπρας , δηλαδή ο Ούτις.